Gyors és még gyorsabb: Mi jellemzi az ultra fast fashion márkákat?
Szerző: Dobos Emese
In: MAGYAR TEXTILTECHNIKA LXXVIII. ÉVF. 2025/4 37-40. o.
ISSN: 2060-453X
Absztrakt
Az elmúlt időszakban az adatvezérelt működés és a szinte kizárólag online értékesítésre fókuszáló ún. ultra fast fashion márkák valósággal letarolták a divatpiacot a rendkívül gyorsan frissülő, olcsó árukészletükkel. A kínai Shein és a Temu a két legismertebb példája az ultragyors divatnak. Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió is egyre erőteljesebben mozgolódik, hogy bezárják azokat a kiskapukat, amelyek az eddigi, kedvező vámrendszer miatt a térnyerésükhöz vezettek. Továbbá egyre több fogyasztóvédelmi aggály is felmerült az „ultragyors” kereskedők termékeivel kapcsolatban. Na de mi is jellemzi pontosan az ultra fast fashion márkákat és milyen tényezők vezettek a piaci dominanciájukhoz?